ALEXANDRA (15, GÁDOROS)

Alexandra régi álma egy tengerparti utazás volt.
Kérdésemre, mit is szeretne látni, csinálni, szerényen csak annyit mondott, hogy a tengert látni, nagyokat fürödni, a tenger élővilágát megismerni, és ha lehet, egy kicsit a környéken kirándulni.
Amikor telefonon felhívtam és elmeséltem Alexandrának és édesanyjának, Tündének, hogy Torremolinosba készülünk, mert egyik betegtársuk, Ádám kívánsága, a Bud Spencer filmek forgatási helyszínén történő terep lovaglás ott valósítható meg és Annát is visszük, aki szintén tengerpartra vágyik, örömmel válaszolta, hogy ide szívesen jönne ő is.

Nagy izgalommal készültünk az útra, bár kicsit nehezen indultunk, mert szombaton a repülőgép kb. 4 órás késéssel indult. Így amikor fáradtan, éjjel megérkeztünk a szállodához, Alexa nem láthatta a tengert. Annál nagyobb volt másnap reggel az öröme, amikor kilépve a szoba erkélyére a ragyogó napsütésben meglátta a végtelen kékséget. Mosolyogva érkezett a reggelihez és ez a mosoly soha nem tűnt el az arcáról az utazás alatt, sőt egyre szélesebb lett. A kirándulás alatt Alexa hol a tengerben fürdött, hol kagylókat és köveket gyűjtött a hazaútra, de persze a szállodai medencéket is kipróbálta. Mondanom sem kell, hogy a két medence közül, a tetőteraszon lévő tetszett neki jobban, mert innen látta a tengert is, bár elmondása szerint, ez utóbbit semmi nem kárpótolhatta, így minden nap több órát a parton voltunk.

/ 14

Fantasztikus érzés volt látni, mennyire jól érzik magukat a csodalámpás gyerekek, Anna, Alexa és Ádám életre szóló barátságot kötöttek. Bár minden nap igen csak fáradtan érkeztek a vacsorához, de ez nem akadályozta meg őket, így Alexát sem, hogy több kört téve a svéd asztalok között, kipróbálják a helyi specialitásokat is.
Annához hasonlóan, Alexát is vonzotta a helyi élővilág és kultúra. Örömmel jött velünk sétálni a parkokba, sőt a helyi specialitást is megnézte velünk, ez pedig a krokodilfarm volt. Ő még bátran egy kis (?) krokodilt is a karjába vett, a krokodil 2 éves volt, hát én hozzá nem nyúltam volna!

Az utazás másik fénypontja a rondai kirándulás volt, ahol a kisváros történelmi helyszíneit látogattuk végig. Gyönyörű parkokban sétáltunk, kedvesebbnél kedvesebb emberekkel találkoztunk, megnéztük az ország egyik legrégebbi arénáját is, szerencsére bikák nélkül! Végezetül pihenésképpen leültünk a volt arab uralkodó, a Palacio del Rey MORO meseszép kertjében is.
Késő éjszakai érkezésünk után Alexa és édesanyja az art'otel támogatásaként Budapesten ebben a szép szállodában tölthetett egy éjszakát.

Alig telt el pár nap, Alexa kedves levelet küldött:

Szeretném megköszönni a Csodalámpa alapítványnak, hogy valóra vált az álmom, kijuthattam Spanyolországba a tengerpartra. Sok érdekes dolgot tudtunk megnézni, köztük volt Ronda meglátogatása, Malaga városában való sétálás.
De nem csak a kirándulás volt szuper, hanem szert tehettem több barátra, akik hihetetlen jó fejek, lehet velük nevetgélni, vagy akár komolyan beszélgetni.
Nem tudom eléggé megköszönni Éva néninek azt, hogy általa megtudtam milyen a spanyol kultúra, hogy viselkednek ott az emberek. És persze nem utolsó sorban, a velünk tartó személyeknek is szeretném megköszönni az élményt, nélkülük nem lett volna az igazi!

Hiszem, hogy ennél szebb köszönet nem is kell nekünk!

Nagyon köszönjük támogatóinknak, a Schneider Electric és az amerikai Enersys Company vezetésének, valamint magántámogatóinknak a kívánságteljesítéshez nyújtott segítséget, mely nélkül nem válhatott volna valóra Alexa vágya. Köszönjük az art'otel vezetőségének, hogy nagylelkű segítségükkel hozzájárultak Alexandra öröméhez.

Patzauer Éva
kívánság-koordinátor
Torremolinos, 2018. szeptember 4.