Sára (13 éves, Pomáz )

Sári a Dunán szeretett volna hajózni.

Nem kevés kutatás után kiderült, hogy a Budapesten megforduló hatalmas, kabinos üdülőhajókon nem utazhat gyerek ("más a célközönség", mondták), így választásunk Bécs városára és a szárnyas hajóra esett.

Nagyon szép utunk volt, melynek során nem csak a folyót övező történelmi nevezetességeket, várromokat nézhettük, hanem a tájat is színes élővilágával. Kétszer zsilipeltünk is, nekünk az első - 18 méteres szintkülönbséggel! - tetszett jobban.

Bécsben két teljes napot töltöttünk. Bejártuk az óvárost, barangoltunk parkokban, megnéztük a Hofburgot és a Hundertwasser házat is, megmásztuk a templomok lépcsőit, shoppingolunk a Kärtnerstrasse-n és a Graben-en, konflisban is utaztunk, sőt a schönbrunni kastélyba és parkba is ellátogattunk.
Itt a történelmi tárlatvezetést követően lazitás gyanánt bepillantást nyerhettünk az "Apfelstrudel" készités rejtelmeibe, amit Boglárka mutatott meg nekünk. Sütemény evés után meglátogattuk az Állatkertet, sétáltunk a parkban, felültünk a hires bécsi óriáskerékre, célba dobtunk a Praterben, sőt még a vizicsuszdán is lejöttünk.
A szép kirándulást egy óriási bécsi szelettel koronáztuk meg.

/ 6

Csütörtökön reggel ismét hajóra szálltunk, újra, immár más nézőpontból élveztük a dunai hajózást.
Sokan mondják, hogy Bécs a világ egyik legszebb városa, ez igy is van, de közeledve Esztergom és Budapest felé mindannyian azt mondtuk, hogy nem cserélnénk az osztrákokkal.
Az esztergomi Bazilika, visegrádi vár és a budapesti nevezetességek mind felveszik a versenyt a világörökség általunk látott részeivel.

A gyönyörű látnivalókon kívül a nap fénypontja a megismételt zsilipelés volt, immár „ellenkező irányban”. Nagyon élveztük.

Reméljük, hogy Sára kivánságát sikerült maradéktalanul teljesitenünk.

A kívánság teljesítését a MAHART PassNave Személyhajózási Kft. és az EON Zrt támogatása tette lehetővé. Sára nevében is köszönjük!

Patzauer Éva
kivánság-koordinátor
Budapest, 2013. július 31.