JUDIT (17, BÁCSALMÁS)

Ki közelebbről, ki távolabbról, de mindenki – Péter, Dávid, Bence, Judit és szüleik - időben érkezett a Liszt Ferenc repülőtérre a péntek hajnali találkozóra. Mindenki kicsit izgatott volt, hiszen többen még sosem repültek a csapatból.

Valamennyien nagy FC Barcelona rajongók lévén azt kérték a Csodalámpától, hogy hadd láthassanak „élőben” egy Barca meccset a Camp Nou-ban.

Judit esetében nincs ebben semmi meglepő, ő ugyanis aktív labdarúgó.

Tehát irány Barcelona!

A Csodalámpa dzsinnje szerzett pár ősz hajszálat, mire sikerült mindenkinek jegyet venni a szezonnyitó Barca - Arsenal meccsre. Mint utólag kiderült, 98.000-en voltak kíváncsiak a mérkőzésre…

Két órás repülőút után, csodás napsütésben érkeztünk az El Prat repülőtérre, majd hamarosan a szállodába. Mivel még szinte reggel volt, a szobákat nem lehetett elfoglalni, így a barcelonai hangulatba merülés első lépéseként elmetróztunk a város leghíresebb látnivalójához, a Sagrada Família-hoz. Persze ez csak az „építészeti” hangulatra igaz, mert rengeteg gyereken és felnőttön Barcelona trikó volt, pedig a meccs csak vasárnap volt.

Egy véletlen folytán megtudtuk, hogy van a stadion közelében egy Futballárium nevű étterem, Erika és Péter tulajdona, elképesztő mennyiségű futball trófeával, ott ebédeltünk. Erika sokat mesélt a Barcáról, a játékosokról, a sport trófeák eredetéről és nem mellékesen az ebéd is különlegesen finom volt.

Késő délután több órás Barca stadion és -múzeum látogatás volt a program, elképesztő mennyiségű kupát, érmet és más trófeát, emléktárgyat láthattunk a klub múltjából és jelenéből is. Itt az egy helyiségre jutó Barca mezes látogatók száma úgy 50% felett lehetett...
Hogy, hogy nem, előtte és utána is útba esett a Barcelona Fan Shop, elképesztő Barca mez, sapka, sál, kulacs, stb. fajta- és színválasztékkal.

/ 10

Szombaton nagy sikerrel „plázsoltunk” pár órát a város 6,5 km-es strandjának egy kevésbé zsúfolt részén. A gyerekek élvezettel lubickoltak, csodáltuk a vitorlásokat, köveket szedtünk a tökéletes strandidőben.
Az esti program a Sagrada Familia „igazi” meglátogatása volt, vagyis belülről is megnéztük, amit csak lehetett. Monumentális építmény, fantasztikusak belül a fények, hatalmasak a terek. A tervek szerint 2026-ra lesz kész az építkezés, Gaudi terveit és elveit követve – ezekből is ízelítőt kaptunk a múzeumban.
Vasárnapra városnézést terveztünk, a csoport kettéoszlott: az egyik csapat inkább erőt gyűjtött az esti meccsre, a másik fél a Hop On Hop Off busszal utazta be a fél várost.

Este 6-kor találkoztunk a Camp Nou előtt, 7 körül már a helyünket is megtaláltuk – sajnos nem kaptunk egy szektorba jegyet. A meccs 8-kor kezdődött, addig a Club vezérszurkolója, játékosai szórakoztatták a közönséget. Majd bemutatták az „idei” csapatot: az összes sztár, többek között a gyerekek kedvenc játékosa, Messi is integetett a közönségnek.

Azután kezdőrúgás és elkezdődött! Villámgyors játékosok, pontos passzok, szinte kosárlabda-szerű „inga” játék a két kapu között, enyhe Barca mezőnyfölény, majd jött a sokk és felhördült a stadion: az Arsenal szerzett vezetést! Félidő: 0:1. Pedig az összes Csodalámpás gyerek és szülő nagyon szurkolt!
A második félidőben az elsőhöz hasonló játék, kisebb nagyobb helyzetek mindkét oldalon, egy kis hullámzás, majd újabb Arsenal gól, csak ez öngól volt, így lett 1:1. Végül az utolsó percben egy szép Barca gólt is láttunk, sajnos a távolabbi kapunál. Így lett a végeredmény a 2:1.
Mindenki kimerült a nagy szurkolásban, de lám, lett is eredménye!

Másnap csodálatos élményekkel gazdagodva repültünk haza Magyarországra.

Ezúton is köszönjük támogatóinknak, a Jet Travel utazási irodának, a III. kerületi Torna és Vívó Egylet tagjainak és magántámogatóinknak, hogy segítségükkel életre szóló élményt szerezhettünk Juditnak!

Ratimorszky Bea és Bakonyi Tamás
kívánság-koordinátor
Barcelona, 2019.08.05.

Judit megható soraiban minden ott van, amiért a csodalámpások dolgoznak:

From: ***Judit mailto : D****2 @ hotmail.hu
Sent: Monday, August 12, 2019 1:56 PM
To: info@csodalampa.hu
Subject: barcelonai utazás

Kedves Csodalámpa!
Volt egy kívánságom majdnem egy évvel ezelőtt,amiben azt kértem hogy bárcsak elmehetnék Barcelonába egy FC Barcelona focimeccsre. És ez valóra is válhatott a legnagyobb örömömre..

Pár sorstársammal együtt elmehettünk Spanyolországba és láthattuk élőben játszani többek között Lionel Messit is. Hatalmas élmény volt számunkra ez az utazás,és amellett hogy kikapcsolódtunk egyúttal egy újabb reményt is adott számunkra pár hónappal/évvel ezelőtt amiért mindenképpen érdemes volt meggyógyulni.

Nagyon meg szeretném köszönni az alapítványnak és Mindenkinek aki által teljesülhetett a kívánságunk,és remélem még nagyon sok gyereknek szereznek örömet egy-egy ajándékkal vagy kirándulással.