Zita Brigitta (17 éves, Budapest)

Zita imádja a japán rajzfilmfigurákat, még a róluk elnevezett anime klub rendezvényeire is mindig elmegy, ha teheti. Ezért is kérte azt a Csodalámpától, hogy szeretne eljutni Düsseldorfba, a Japán Napra, ahol a világ minden részéről összesereglett, beöltözött anime figurákkal találkozhat.

A kívánság teljesítésében a budavári Hilton Budapest vezetői segítettek, akik a düsseldorfi hotelben szereztek Zitának és testvérének, valamint a csodalámpás önkéntesünknek a látogatás idejére szállást. A Hilton szálloda igazgatója, Árvai Zoltán és munkatársa Nagy Judit egy délutáni sütizésre vendégül látták Zitáékat és átadták a vouchereket. A kellemes találkozón a nagylány mesélt a hobbijáról és a kívánságáról, így szinte mindannyiunkat beavatott az animék világába.

Felkai Márta
kívánságkoordinátor
Budapest, 2016. április 13.

Zita így emlékezett a kívánságteljesítésre:

Az én kívánságom az volt, hogy eljuthassak Düsseldorfba, Németországba, a Japán Napra. Több oka is volt, amiért ezt kívántam. Mindig is érdekesnek találtam a japán kultúrát és művészetet, az animéket, valamint Németország is nagyon vonzott. Így ennek a kívánságnak köszönhetően egyszerre két álmom is valóra válhatott, találkozhattam a japán kultúrával is, és Németország általam legérdekesebbnek tartott részét is megismerhettem.

Utazásom és kalandjaim egy péntek kora reggeli repülőúttal kezdődtek. Egy gyors reggeli még a repülőtéren, aztán már a gépen is voltam bátyámmal, és kísérőnkkel Batári Évával együtt. A repülőút gyorsan eltelt, közben rengeteg fényképet készítettem a felhőkről, mivel nagyon szépnek találtam őket. Miután sikeresen megérkeztünk Düsseldorfba, elfoglaltuk szállásunkat a Hilton Dusseldorfban. Mindig is kíváncsi voltam, milyen lehet egy ilyen helyen megszállni. A szobánk nagyon szép volt és roppant kényelmes. A szállásunk felfedezése után elindultunk egy városnéző körútra. A japán negyed megtalálása után, elköltöttünk egy finom japán ebédet, és egy japán áruházban vettünk mindenféle harapnivalót, persze leginkább édességet.

A következő napon tartották a Japán Napot, amelyen rengeteg, legfőképp japán rajzfilmfigurának öltözött, azaz cosplaybe bújt, ember vett részt. Én is felvettem egyik cosplayem ezen alkalomra, méghozzá egy gróf bőrébe bújtam. De mielőtt ezt megtettem volna, még szétnéztünk egy közelben tartott autós kiállításon is. Nagyon tetszett, hogy a városban szabadon lehetett jelmezben sétálgatni mindenféle rossz szó, sértő megjegyzés nélkül. A hangulat igen kellemes volt, kaptam öleléseket cosplayes emberektől, gyerekektől, még közös képet is kértek velem. Találkoztam egy hírességgel is, ami egy váratlan, de kellemes meglepetés volt. Az eseményt egy óriási tűzijáték zárta, amely nagyon szép volt, színesebb volt, mint a nálunk megszokott, ugyanis érdekes alakzatokat formáztak a fényjátékkal.

Utolsó nap meglátogattuk a Benrath kastélyt, amelynél egy „Titkos utak” nevű túrán vettünk részt. A kastély kívülről egész kicsinek tűnt, de belülről az ember el sem tudta képzelni, hogy hogyan is fért el itt ennyi szoba. Érdemes volt megnézni! Korábban egy olyan kastélyt sem láttam, amiben ilyen rejtett útvonalak és szobák lettek volna. Gyönyörűek voltak a bútorok, a régi épületek és berendezések. Magával ragadott , bele szerettem az épületbe és a stílusába, így azt hiszem a kedvenc kastélyommá is vált.

Köszönöm szépen a lehetőséget és ezt a fantasztikus élményt.

***** Zita Brigitta

/ 6

Zita nevében is köszönjük a Hilton Budapest vezetőinek és munkatársainak a közreműködését, hogy a Hilton Düsseldorf vendégül látta Zitáékat, továbbá a Morgan Stanley Foundation és az SZJA 1%-ot nekünk juttató magántámogatóink segítségét.

Batári Éva
kívánság-koordinátor
Düsseldorf, 2016 .május 20-22.