Anna (6 éves, Zalaegerszeg)

A hétéves Anna azt kérte a Csodalámpától, szeretne néhány napot Budapesten tölteni, mivel még soha nem járt a fővárosban. A budapesti program végén a kislány szülei azt mesélték, régen látták Annát ilyen felszabadultnak, boldognak és önfeledtnek.

Kedves Anna, élvezd a nyarat, s bár a következő tanév messze van még, minden jót kívánunk az iskolakezdéshez NEKED.

Köszönjük az Aquincum Hotel Budapest nagylelkű felajánlását, a gyönyörű szállást, az étkeztetést, a wellness-programot, az állatkerti belépőket és a szállítást valamint magántámogatóink segítségét.

Külön köszönjük Nemes Gábor igazgató úrnak és a munkatársainak – Besze Tímeának, Janky Gabriellának, Morvay Eszternek - a kedves vendéglátást és a fogadtatást, ahogy Annát és családját várták, Vogronics Kriszta önkéntesünknek pedig a kapcsolatfelvételben nyújtott segítségét.

/ 5

Batári Éva, Reguli Magdi és Ugrai Erika
kívánság-koordinátorok
Budapest, 2015. június 18-22.

A szülők levele:

-----Original Message-----
From: ….. Tamás
Sent: Wednesday, June 24, 2015 5:24 PM
To: Felkai Márta - Csodalámpa
Subject: köszönet

Kedves Márta!

Ezúton szeretném megköszönni Önnek és az összes kedves segítőnek Joli, Éva, Magdi és Erika, hogy ennyit fáradoztak Anna kívánságának teljesítésében.
Fantasztikus 5 napot tölthettünk Budapesten, rengeteg élménnyel gazdagodtunk.

Anna betegsége óta ez volt a legjobb élmény az életünkben.
Hálával és köszönettel tartozunk a szállodának a csodás elhelyezésért, kiszolgálásért, a külön figyelemért. Lesték minden kívánságunkat, segítettek, amiben csak tudtak.

Anna külön szobát kapott, bekészítve várta a sok gyümölcs, finom sütemény, üdítő.
A kísérőink csodálatos emberek, akiknek fontos, volt, hogy minden Anna kívánsága szerint történjen.
Külön köszönet Batári Évinek, aki szinte az anyukánk lett ebben a pár napban.
Rengeteget segítettek, hogy sok helyre eljussunk és mindent megnézhessünk, amire csak kíváncsiak voltunk.

Úgy érezzük, élményt adni a legjobb dolog a világon, és ezt mi maradéktalanul megkaptuk.
Kívánjuk, hogy még sok szuper kívánságot tudjanak teljesíteni.

Sok szeretettel: ………Éva, Anna, Tamás

Az öt nap története:

Első nap:

Anna csillogó szemmel szállt le a Népligeti buszpályaudvaron a buszról."A Csodalámpa teljesítette az álmomat, itt lehetek Budapesten, köszönöm" - mondta.

Útban a szálloda felé megcsodálta a villamosokat, trolibuszokat, hiszen eddig még sohasem látott ilyet. Szinte nem akart hinni a szemének, amikor meglátta a hotel csodálatos hallját. Nem akarta elhinni, hogy ő van a középpontba, kedvesen megkérdezték tőle, mit szeretne nassolni és inni. Boldogan fogott kezet a hotel igazgatójával, aki nagyon kedvesen fogadott minket. Rövid pihenő és finom ebéd után elindultunk a belvárosba, természetesem metróval, hiszen még sohasem látott metrót. Kicsit megszeppenve ült a kocsiban, a kezemet fogva, hiszen az alagútban sötét volt. A mozgólépcsőt is nagyon élvezte. S ezután következett a buszos városnézés. Természetesen a busz tetején ültünk, ahonnan fantasztikus volt a kilátás. Nagy sétát tettünk a Hősök terén, ahol sok fényképet készített Anna apukája. Anna boldogan ugrált a Vajdahunyad várban is, élvezte a ragyogó napsütést.

A fárasztó városnézés után következett a nap másik csúcspontja, a wellness, a hotelban. " Hihetetlen, hogy mennyi minden történt velem ma! Köszönöm, köszönöm", így búcsúzott el este tőlem.

A második nap:

Pénteken Anna és a családja 10 órára érkezett az Állatkert főbejáratához és nagy örömmel kezdtük meg az ismerkedést a különleges állatokkal. A Szavanna-ház környékén több újszülöttet is láttunk, zsiráfcsikókat és zebracsikót, ami nagyon tetszett a kislánynak. Ezután a barna medvék felé indultunk, majd a nagymacskáknál időztünk, ahol a tigrisen, az oroszlánon és a leopárdon kívül nemcsak Anna, hanem a szülők is először láttak manult, amit nagyon érdekesnek találtak. A katta-sétányon szabadon ugráló csíkos farkú makik és a három hónapos Gerzson nevű kicsi nagyon tetszett Annának.

A fókák az akváriumban odaúsztak Annához, ami külön élmény volt számára. Ezután az ausztrál zóna felé vettük az utat, ahol láttunk kengurukat, emukat. Egy órakor megnéztük a koala-macik ebédeltetését és mérlegelését, ami a legújabb szenzációja az állatkertnek. Azután a barlang étteremben ebédeltünk. Az ebéd után Anna kedvenceit, a pingvineket néztük meg, akik az ő kedvéért totyogtak ki a sziklaodúból. A család még a lepkekertet és a pálmaházat is meglátogatta.

A harmadik nap:

Harmadik napja van Anna a szüleivel Budapesten. Láthatóan nagyon jól érzik magukat a nagyvárosban és örömmel fogadnak a szálloda előtt, hogy együtt menjünk a mai gyönyörű programra: a Budai Várba. Kis sorban állás után a siklóval megérkezünk a Sándor palotához, onnan a Nemzeti Galéria épületéhez,és miközben a Galéria gyűjteményeiről esik szó, készülnek a családi fotók a csodálatos háttérrel. Átsétálunk Mátyás kútjához, - a kedvenc kutamhoz, mondom - és Anna is hozzáteszi, hogy egy sor mesét ismer az igazságos Mátyás királyról. A Sándor palotánál déli 12 órakor van az őrségváltás, addig Anna megkapja a gyümölcsfagyit, mi pedig a megérdemelt süteményt. Annát nagyon érdekli az őrségváltás, lenyűgözve áll az első sorban szüleivel, rengeteg turista társaságában.

Még előttünk vannak újabb csodák, vagyis a Halász bástya, – a pesti oldalon felfedezünk ismert épületeket - a Mátyás templom és a Szentháromság szobor.

Még sétálunk egy kicsit a romantikus környezetben, és egyszer csak a 7 éves Anna tisztán és kedvesen, mintegy köszönetképpen elénekelte azt a szép zalai népdalt, amivel felvételizett jövendő iskolájába, majd közölte, hogy ez egy nagyon jó program volt – és mi hárman is így gondoltuk!

Negyedik nap:

Anna negyedik napja Budapesten is tele volt meglepetésekkel. Azt az álmát is teljesítette a Csodalámpa, hogy eljusson a Tropicáriumba, ahol kerek három órát töltöttünk el ebben a csodás, izgalmas "világban"

Anna egyik akváriumtól a másikhoz szaladt, azután vissza. Hinni sem akart a szemének ennyi gyönyörű, színes hal, rák, korall láttán. A cápákhoz, a rájákhoz mindig visszatért. Nagyon élvezte, amikor felettünk úszkáltak a cápák és ráják. Hosszú-hosszú időt töltöttünk itt.

Elfáradva a sok élménytől egy kínai étteremben ettünk egy gyors ebédet.

Anna már régóta vágyott rá, hogy egyszer eljuthasson a Gyereksziget nevű programra, aminek a Hajógyári Sziget adott helyet. A délelőtti Tropicarium után a szálloda saját gépkocsija vitt el minket a szigetre, ahol rengeteg program közül lehetett választani. Itt jöttünk rá, hogy ezen a szigeten található az a játszótér, amit szintén szeretett volna kipróbálni, mivel kedvenc mesekönyvében is ez szerepel. Rengeteg család töltötte itt a délutánt, folyamatosan volt műsor a Nagyszínpadon, sport, ügyességi és kézműves foglalkozások sora várta a gyerekeket. Anna sok mindent megnézett, kipróbált, de a legjobban a gyertyakészítés és a lovaglás tetszett neki. A végén szintén a szálloda autójával utaztunk vissza és még egy nagyot fürödtünk vacsora előtt.

Ötödik nap:

A hétfő reggel egy kicsit szomorúan indult, mivel csomagolnunk kellett. Anna már ébredéskor közölte, hogy ő nem megy haza, marad Pesten. Az az egy vigasztalta, hogy még elmehetett a Holnemvolt Parkba és kipróbálhatta a Hullámvasutat.

Villamossal mentünk egészen odáig és izgatottan várta, hogy bejusson. Egyszerre, azonnal, mindenre fel akart ülni, de először zsetont kellett váltanunk. Egy kis körséta után aztán felült a szép régi körhintára, ami nagyon tetszett neki. Utána egyből a Hullámvasút következett.
Apával ültek fel rá, és borzasztóan élvezte a hullámokat, nagy sikongatások közepette tette meg a kört.
A kicsi ringlispílt is ki kellett próbálni, az is nagy élmény volt. Sajnos, hamar elrepült az idő és vissza kellett mennünk a szállodába a csomagjainkért.

Az Igazgató Úr személyesen búcsúzott el tőlünk, mindenki nagyon kedves volt velünk.
Most is autóval vittek ki minket a Déli pályaudvarra, ahonnan IC-vel utaztunk haza.

Gyorsan elrepült ez a pár nap, rengeteg élménnyel gazdagodtunk és hálásak vagyunk ezért a sok jóért.