Beszélgetések nagyköveteinkkel - interjú sorozat 8.

Add tovább, hogy van tovább!

Nagy megtiszteltetés számunkra, hogy elismerésnek örvendő személyiségek, vállalatvezetők, vállalkozók, elfogadták felkérésünket, hogy a Csodalámpa nagyköveteiként, alapítványunk érdekében tevékenykedjenek. Sokoldalú szakismeretük, a versenyszféra CSR és adományozói tevékenységének, igényeinek bensőséges ismerete alapján adott tanácsaikkal, kapcsolataikkal segítik alapítványunkat missziónk teljesítésében.

Velük indítottunk egy sorozatot, hogy az ő példájukon keresztül bátorítsunk más cégeket is CSR tevékenységre.

Mai vendégünk Zakariás Fruzsina, a Visit Hungary vezérigazgató-helyettese

Kedves Fruzsina!

  • Hogyan ismerkedtél meg a Csodalámpával és hogyan segíted az Alapítvány munkáját?

A Csodalámpa alapítója, Patzauer Éva tagja a TWMC női vezetőket tömörítő klubunknak, így ebben a körben rendszeresen hallottam tőle a sikertörténeteket. Ezeket gyakran könnyfakasztó kisfilmek formájában mutatta be Éva, így többen is személyesen győződtünk meg arról, hogy mennyi csodát képesek a súlyosan beteg gyerekek és a sokszor kilátástalan helyzetben lévő családok életébe csempészni a kívánságok teljesítésével. Visszaadják a reményt és a csillogást a gyerekek szemébe azáltal, hogy elhitetik, hogy csodák márpedig léteznek. Az 1%-os kampány népszerűsítésén túl a Covid előtti báljaink szervezésében igyekeztem részt venni.

  • Mi volt eddig a legemlékezetesebb Csodalámpához kapcsolódó élményed?

Legfontosabb talán a saját érintettségem a Csodalámpa kapcsán. Öt évvel ezelőtt, az akkor 12 éves kisfiamat elütötte egy autó az iskola előtt. Három napig kérdéses volt, hogy életben marad-e, majd ezután következett a hosszabb kórházi tartózkodás és a rehabilitáció. Hála Istennek Benedek tökéletesen felépült, de ez a néhány hét mélységesen megérintett, hogy min mennek keresztül azok a családok, ahol egy gyermek lebetegszik, életveszélyes állapotba kerül és hosszú ideig tartós kórházi kezelésre szorul.

A Csodalámpás élményeim közül az első, néhány hét alatt megszervezett jótékonysági bálunk sikere volt a legszebb, ahol már felnőtt ex-Csodalámpás gyerekek tettek tanúságot arról, hogy milyen sokat jelentett számukra a gyerekkori álom megvalósulása.

  • Mit tanácsolnál más cégek vezetőinek? Hogyan válasszanak partnert a CSR tevékenységükhöz? Mik legyenek a szempontok? Mire figyeljenek?

Nagyon fontosnak gondolom, hogy személyesen is tudjunk azonosulni a CSR tevékenység céljával, akkor egész biztosan hitelesebben fogunk tudni másokat is arra ösztönözni, hogy álljanak a jó ügy mellé. Alapvetően fontos az adott szervezett tisztasága, transzparenciája, ezzel kapcsolatban a Csodalámpánál nincsenek kétségeim. Az idő is a Csodalámpát igazolja, idén immár nagykorúvá válik az Alapítvány, ami mutatja, hogy az elkötelezett munka hosszú távú eredményekre vezet.

  • Szabó Szabolcs a Hunguest Hotel Pelion General Manager – aki szintén Csodalámpa nagykövet – a következőt kérdezi tőled: Rosé fröccs vagy tenisz?

Szabolcs kérdése mélyen elgondolkodtatott, az utóbbi hetek lezárásai során ugyanis gyakran álmodoztam arról, hogy a kedvenc balatoni borteraszomon rosé fröccsöt kortyolok a barátaimmal a napsütésben. Ennek ellenére ezúttal mégis a teniszt választom, amit 8 év után először kénytelen voltam kihagyni a reggeleimből, szintén a lezárások miatt. A legjobb a kérdésben valójában az, hogy a mostani nyitással immár egyik örömforrásról sem kell lemondanom.

  • Lehetőséged van másik Csodalámpa nagykövettől kérdezni. Kitől és mit szeretnél kérdezni?

Fábián Ágnestől, a Henkel Magyarország Kft. ügyvezető igazgatójától a következőt kérdezném: miből meríted a mindig pozitív kisugárzásodat, hogyan töltődsz? Szoktál egyáltalán elfáradni? Különösen érdekelne ez most bő egy évvel a pandémia kezdete után, ugyanarra van szükséged, mint korábban?

  • Hogy érzed magad mostanában? Mit vársz 2021-től magánemberként és mit cégvezetőként?

2021 az újraindulás éve lesz, a nehezén így május elejére szerintem már túl is vagyunk. Szerencsére a családomban mindenki egészséges maradt és a körülményekhez képest jól viseltük a pandémia okozta megpróbáltatásokat. A monoton tevékenységek után új élményekre, valódi találkozásokra vágyom, szabad levegőre és inspiráló emberekre.
Szakmailag pont a Covid elején váltottam a turisztikai szektorra, sokan sajnálkoztak, hogy éppen a legrosszabbkor. Ebben a helyzetben én mégis rengeteg lehetőséget látok, a világ turisztikai térképe jelentősen átalakul és ebből a szituációból Magyarország nyertesen kerülhet ki. A Nemzetközi Kapcsolatok igazgatóság vezetőjeként idén egy rendkívül dinamikus csapatot tudok tovább bővíteni és újszerű megoldásokkal igyekszünk szolgálni a hazai turisztikai szektor újjászületését.

Köszönjük, a beszélgetést.


Belépés